بسته تخصصی-3
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
بسته تخصصی-3
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی مشکلات بسته تخصصی-3

تعداد بازدید : 685
نویسنده پیام
eshaghi52 آفلاین

مدیر انجمن

ارسال‌ها : 131
عضويت : 16 /12 /1393
تشکر ها: 4
تشکر شده : 3
بسته تخصصی-3
🍀مجله طب اسلامی🍀

💥بسته تخصصی بانوان💥 📚لیست آخرین مطالب ثبت شده در انجمن طب اسلامی شماره ٣ 🍀مجله طب اسلامی🍀
❓سلام سرکلاژ چه موقع صورت بگیره بهتره.ایا حین دوختن احتمال پارگی وجود دارد ✅همه کسانی که کوتاهی دهانه رحم دارند یا نارسایی دهانه رحم بهتر است سرکلاژ(دوختن دهانه رحم)انجام دهند
✅بهترین زمان برای انجام سرکلاژ هفته12و13حاملگی است اگر برای فردی پزشک تشخیص دهد سرکلاژ لازم است بهتر است حتما انجام دهد چون در صورت انجام ندادن احتمال پارگی کیسه اب و زایمان زودرس وجود دارد
✅گر زمان مناسب را برای انجام سرکلاژ انتخاب کنند این احتمال خیلی پایین است
🍀مجله طب اسلامی🍀

❓ درمان باد رحم چیه؟
✅سبرای رفع باد رحم دم کرده تخم بادیان روزی یک فنجان
✅باد کش وسیع شکمی هفت مر حله یک روز در میان
🍀مجله طب اسلامی🍀
❓برای عفونت رحمی چه پیشنهادی هست وبرای از بین بردن چربی شکم ورانها چه راهکاری دارید
✅ برای عفونت رحم دود دادن انبر نسارا به واژنال، تزریق عسل هفت شب در زمان پاکی و گرفتن حمام ته نشین با دم کرده گل ختمی
✅برای از بین بردن چربی شکم وران مالیدن روغن شحم گاو و باد کش وسیع شکمی و رانها طی چهل جلسه
🍀مجله طب اسلامی🍀

❓سلام زن بارداری تازه رفته توی شش ماه غذا که میخورد ترش میکند علت چست میشه لطف کنید چی بخوره که بهتر بشه
ریفلاکس اسید معده و التهاب مری

🔴برگشت اسید معده (ترش کردن) و التهاب مری (ازوفاژیت)

✅ریفلاکس اسید معده، به حالتی گفته می‌شود که اسیدِ معده به گلو (مری) برمی‌گردد؛که ممکن است سبب سوزش سردل یا علائم دیگر شود.
✅درمان رایج در این مورد، استفاده از داروهای ضد اسید برای کاهش اسید معده است و معمولاً هم نتیجه مناسبی دارد.بعضی افراد با درمان کوتاه مدت بهبود می‌یابند اما بعضی دیگر برای رفع نشانه‌های بیماری به درمان طولانی مدت نیاز دارند. التهاب مری (ازوفاژیت) به معنی تورم بافت مری است. معمولا التهاب مری به دلیل ریفلاکس اسید معده است. در واقع اسید معده، بافت سطحی مری را تحریک می‌کند و سبب تورم آن می‌شود. البته بافت مری تا اندازه‌ای اسید معده را تحمل می‌کند اما آستانه‌ی تحمل آن در افراد مختلف، متفاوت است. در بعضی افراد با میزان کمی برگشت اسید معده، بافت مری دچار التهاب می‌شود و در بعضی دیگر حتی با مقادیر زیاد اسید هم، مری متورم نمی‌شود.
✅نشانه‌های ریفلاکس اسید معده و التهاب مری
سوزش سردل، که نشانه‌ی اصلی آن است. احساس سوزش از روده‌ها یا پایین قفسه سینه شروع می‌شود و به سمت گردن می‌رود (که گاهی با درد قلب اشتباه می‌شود).

♦نشانه‌های شایع دیگر: شامل درد شکم و قفسه سینه، احساس بیماری، احساس مزه‌ی اسید در دهان، نفخ کردن، آروغ زدن، سوءهاضمه، و احساس سوزش هنگام نوشیدن مایعات گرم. این نشانه‌ها نیز مانند سوزش دل، می‌آیند و می‌روند و با خوردن غذا بدتر می‌شوند.

♦نشانه‌های کمتر شایع: این نشانه‌ها کمتر دیده می‌شوند و اگر هم بروز کنند، تشخیص را دشوار می‌کنند زیرا شبیه به نشانه‌های بیماری‌های دیگر هستند. برای مثال: سرفه‌ی مزمن، که شب‌ها بیشتر روی می‌دهد و به دلیل برگشت اسید معده و تحریک نای است. گاهی علائم آسم ممکن است به دلیل برگشت اسید معده (ریفلاکس) بروز کند. بعضی از نشانه‌های در دهان و گلو مانند تنفس بد، گلودرد، گرفتگی صدا، ورم گلو هستند. بعضی اوقات درد قفسه سینه به دلیل برگشت اسید معده است و ممکن است با نشانه‌های حمله‌ قلبی اشتباه شود.
✅دلیل ریفلاکس معده
ماهیچه‌ی حلقوی انتهای مری (اسفنکتر) معمولاً از برگشت اسید معده (ریفلاکس) جلوگیری می‌کند. اگر اسفنکتر این عمل را به خوبی انجام ندهد، مشکلاتی بوجود می‌آید. البته این مشکل بسیار شایع است اما دلیل آن کاملاً روشن نیست. گاهی اوقات فشار روی معده بیشتر از تحمل اسفنکتر است، مثلاً در زمان بارداری، یا پس از خوردن حجم بالایی از مواد غذایی یا هنگام خم شدن بدن.

✅ﺩﺭ ﺯﯾﺮ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎﯼ ﺧﺎﻧﮕﯽ ﻣﻮﺛﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮ ﺩﻝ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ. ﺍﯾﻦ ﺩﺍﺭﻭﻫﺎ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻫﯿﭻ ﻣﺸﮑﻠﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺧﺎﻧﻢ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺑﻮﺟﻮﺩ ﻧﻤﯽ ﺁﻭﺭﺩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﯿﺎﺯ ﻃﺒﻖ ﻧﻈﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ
1⃣ﺑﺎﺩﺍﻡ
ﺑﺎﺩﺍﻡ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﺭﻭﻏﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺍﺳﯿﺪ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻣﯿﮑﻨﯿﺪ. ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ، ﺳﻌﯽ ﮐﻨﯿﺪ  4 ﺗﺎ 5 ﺑﺎﺩﺍﻡ ﻫﺮﺭﻭﺯﺑﺨﻮﺭﯾﺪ. ﺑﺎﺩﺍﻡ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺗﻐﺬﯾﻪ ﻧﻮﺯﺍﺩﮐﻤﮏ ﮐﻨﺪ.
2⃣ﺁﻟﻮﺋﻪ ﻭﺭﺍ
ﺁﻟﻮﺋﻪ ﻭﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﺮﺧﯽ ﺍﺯ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺿﺪ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮ ﺩﻝ  ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﺩﻫﺪ. ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺣﺎﻝ، ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺯﻧﺎﻥ ﺣﺎﻣﻠﻪ،ﻃﺒﻖ ﻧﻈﺮ ﭘﺮﺷﮏ ﻣﺼﺮﻑ ﺷﻮﺩ
3⃣ ﺁﺏ ﻧﺎﺭﮔﯿﻞ
ﺁﺏ ﻧﺎﺭﮔﯿﻞ ﺑﻪ  ﺧﻨﺜﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﮐﻤﮏ ﻣﯿﮑﻨﺪ. ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﻣﺼﺮﻑ ﮐﻨﯿﺪ
4⃣ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍﺯﯾﺎﻧﻪ
ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍﺯﯾﺎﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﮔﻮﺍﺭﺵ ﻣﻮﺛﺮ ﺍﺳﺖ. ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ 2 ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯼ ﺧﻮﺭﯼ ﺩﺍﻧﻪ ﺭﺍﺯﯾﺎﻧﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺟﻮﺵ ﺣﻞ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺁﺏ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻨﻮﺷﯿﺪ
5⃣ ﺳﺮﮐﻪ
ﺳﺮﮐﻪ ﺳﯿﺐ  ﺑﯿﮑﺮﺑﻨﺎﺕ ﻭ ﺍﺳﯿﺪ ﻣﻌﺪﻩ ﺭﺍ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﻣﯿﮑﻨﺪ. ﺍﺳﯿﺪ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪﻩ ﺩ ﺭ ﺩﯾﻮﺍﺭﻩ ﻣﻌﺪﻩ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯿﺪﻫﺪ.  ﯾﮏ ﻗﺎﺷﻖ ﻏﺬﺍﺧﻮﺭﯼ ﺳﺮﮐﻪ ﺳﯿﺐ ﺭﺍ ﺭﻗﯿﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻨﻮﺷﯿﺪ
6⃣ﭘﺎﭘﺎﯾﺎ
ﭘﺎﭘﺎﯾﺎ ﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﺁﻧﺰﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺻﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺑﻬﺒﻮﺩ ﺭﻭﻧﺪ ﻫﻀﻢ  ﻏﺬﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺪﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ. ﻣﺼﺮﻑ ﭘﺎﭘﺎﯾﺎ ﺭﺳﯿﺪﻩ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺳﻮﺯﺵ ﺳﺮ ﺩﻝ ﺧﻮﺏ ﺍﺳﺖ. ﭘﺎﭘﺎﯾﺎﯼ ﺧﺎﻡ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻧﻘﺒﺎﺿﺎﺕ ﺭﺣﻤﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﯿﺰ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﭘﺰﺷﮏ ﻣﺸﻮﺭﺕ ﮐﻨﯿﺪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﮑﻤﻞ ﻫﺎﯼ ﭘﺎﭘﺎﯾﺎ ﻧﯿﺰ ﻣﻔﯿﺪ ﺍﺳﺖ
🍀مجله طب اسلامی🍀

❓خانمی که به سن میانسالی رسیده(بین45تا50) یکساله که عادت ماهیانه ندارد اما بعد از یکسال دوباره خونریزی داشتن ایاخطرناکه؟
✅در سن یائسگی از این جور موارد پیش میاد ممکنه سه ماه یا یک تا شش ماه شخص عادت ماهیانه نداشته باشه پس مشکلی نیست علائم یائسگی هست
✅ معمولا یکسال بعداز قطع قاعدگی در یایسگی دوباره مجددأ قاعده میشیم واحتمالا باخونریزی بیشتر ازقاعدگی قبل
🌟 درضمن قطع قاعدگی یکسال داشته که همین تعریف یائسگیه
🔴 خونریزی های بعد از یایسگی

🔴خونریزی های بعد از یائسگی غیر متعارف است چون خون ریزی های قاعدگی باید در یائسگی متوقف شود زمانی این خونریزی طبیعی است که در حالت هورمون درمانی باشد و ماهی یک بار تکرار شود ولی اگر نباشد علامت یک بیماری است و این خونریزی ها معمولا بدون درد و از یک خونریزی خفیف یعنی لکه بینی تا یک خونریزی شدید متفاوت است.

🔴خونریزی های غیر طبیعی بعد از دوران یائسگی نشانه از وجود بیماری هایی در فرج در مهبل در دهانه رحم و در خود رحم می باشند مثلا اگر خونریزی بعد از یائسگی به خاطر کاهش استروژن باشد مهبل زن ملتهب می شود و دیواره نازک ؛لذا در مقاربت دچار خونریزی می شود که به این خونریزی جدار رحم بعد از یائسگی واژینیت اتروفیک گویند.
گاهی خونریزی بعد از یائسگی بعد از مقاربت بیشتر دیده می شود و گاهی به خاطر مشکلات زخم دهانه رحم یا سرطان دهانه رحم می باشد و گاهی هم به علت زخیم شدن پوشش جدار رحم(اندومتر) و یا رشد سرطانی رحم و یا رشد غیر غیر سرطانی رحم مانند پولیپ رحم می باشد.همچنین سرطان فرج و یا مهبل منجر به خونریزی های پس از یائسگی شوند که این نوع سرطان ها بسیار کم است.

✅درمان خونریزی های بعد از یائسگی:

پزشکان جدید معاینه بالینی می کنند که نکند به خاطر اختلالات مهبل یا دهانه رحم باشد این خونریزی های غیرطبیعی.لذا یک نمونه از بافت را برداشته و برای بررسی به ازمایشگاه بافت شناسی می برند.

همچنین شاید خونریزی غیرطبیعی بعد از یائسگی به خاطر دهانه رحم باشد برای بررسی سلول های دهانه رحم ازمایش پاپ اسمیر را انجام می دهند و گاهی خونریزی غیر طبیعی بعد از یائسگی به خاطر زخیم شدن پوشش جدار رحم است که متخصص نمونه ای از بافت اندومتر برداشته و به ازمایشگاه پاتولوژی می فرستند و بررسی می کنند .لذا بعضی از دکتران در ابتدا پیشنهاد سونوگرافی  رحم می دهند برای مشاهده رحم و اندازه گیری زخامت دیواره رحم.

❇اما اگر بخواهند مشاهده واضح از جدار رحم داشته باشند با استفاده از هیستروسکوپی انجام دهند.

✅درپزشکی جدید درمان های خونریزی های بعد از یائسگی با توجه به علت زمینه ای ان درمان های متفاوتی دارد:

✅ کرم های حاوی استروژن که بر روی مهبل مالیده می شود ممکن است برای درمان واژینیت اتروفیت مفید باشد.در مواردی که سرطان است اسفاده از جراحی ممکن است ضروری باشد.
جراحی برای درمان اختلالاتی مثل رحم یا ضخیم شدن اندومتر استفاده می شود.
 بعد از درمان علت های زمینه ای ,دیگر خونریزی های بعد از یایسگی متوقف می شود.

 ✅برای درمان خونریزی های رحم می توان ز داروهای گیاهی استفاده کرد:

✅  هنگام خونریزی از مواد نشاسته ای بیشتر استفاده کنیم مثل برنج چمپا که  نوعی برنج است که لعاب ان بیشتر است یاسیب زمینی و ارد سیب زمینی یا چیپس سیب زمینی مخصوصا با روغن زیتون سرخ شود و کاچی ارزن و حبوبات.اگر پوست سفت گردورا نرم بسابانیم و صبح,ظهر ,شب هر مرتبه 1 قاشق چاخوری بخورد.

✅  هر روز مقداری سماق را بسابانیم و با اب سرد مخلوط کرده و به مرور در طی روز بخوریم

✅   30گرم گل خشک شده گزنه سفید در 1 لیتر اب دم کرده و صاف کنیم بخوریم

✅ارزن را بکوبید پوست ان را بگیریم مغز ان را با شیره انگور و ارد و روغن کرچک پخته و تا سه روز به جای غذا  ناهارمیل کنید.

✅  2 مثقال تخم شنبلیله را دم کرده و صبح ناشتا تا 7 روز بخوریم
✳سن یایسگی خیلی پایین اومده درضمن اکثرأ دوستان بنده هم که یایسه شدن گفتن یکسال بعداز یایسگی دوباره پریودشدن ودیگه کاملا قطع شده درضمن رابط بهداشتم وتوی کلاس هم همین گفتن وتوضیح دادن پس یکبار اشکال نداره اگر مجددأ تکرارشد به پزشک مراجعه کنه وپاپ اسمیر انجام بده
🍀مجله طب اسلامی🍀

❓من پاهام توی پریدی خیلی درد میگیرن چیکار باید بکنم؟
✅ درزمان پریودی پرهیز از غذاهاوخوراکیهای صبع سرد وحمام نکردن روغن مالی پاها باروغنهای گرم درپاها را کاهش میدهد
✳البته از سه روزقبل از پریودی مصرف گرمیجات پاهاتون توی آب نزنید مخصوصأ آب سرد هرشب عسل وسیاهدونه قبل از خواب یا ناشتا مفیداست
✳در ايام قاعدگى حمام رفتن شدیدا نهی شده
🍀مجله طب اسلامی🍀 °•°•°•°•°•°•°•°•°
آخرین اخبار طب اسلامی:
www.eslamteb.com
°•°•°•°•°•°•°•°•°
پرسش از مجموعه طب اسلامی:
www.Tebabat.rzb.ir
°•°•°•°•°•°•°•°•°
🔹عضویت درلیست انتشار🔹
با ذخیره شماره زیر و ارسال کلمه سلامت به همراه مشخصات (نام ونام خانوادگی٬ سن٬ رشته تحصیلی وشهر) از طریق واتس اپ به
09357154680
📖مشاهده شماره های مجله طب اسلامی در پیج رسمی لاین
http://line.me/ti/p/%40irk5636i 🍀مجله طب اسلامی🍀

سه شنبه 24 شهریور 1394 - 13:09
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ