تبلیغات در اینترنتclose
رژیم کتو
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
رژیم کتو
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی تغذیه و تقویت بدنرژیم کتو

تعداد بازدید : 114
نویسنده پیام
topolha آفلاین


ارسال‌ها : 1
عضويت : 4 /2 /1397
رژیم کتو
رژیم کتو
برخلاف بسیاری از رژیم های غذایی بی پایه و اساس که پس از مدت محدودی ناپدید می شوند رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو بیش از ۹ دهه ( از سال ۱۹۲۰ میلادی ) تجویز شده است و براساس درک جامعی از علوم فیزیولوژی و تغذیه تنظیم شده است .

رژیم کتو برای درصد بالایی از مردم موفقیت آمیز عمل می کند و به آن ها در کاهش وزن کمک می کند . چراکه چندین مورد از عوامل اصلی مربوط به افزایش وزن را بهبود می دهد مانند : عدم تعادل هورمونی به ویژه مقاومت به انسولین ، قند خون بالا و اشتهای کاذب .

برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست غذاها محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد .

رژیم کتو به جای کالری شماری و محدود کردن غذاها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند .

در رژیم کتو منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند .



چه غذاهایی باید در رژیم کتو مصرف کنیم ؟؟
در پایین لیستی از غذاهای پرچرب و کم کربوهیدرات که در رژیم کتوژنیک یا رژیم کتو می توانیم به میزان زیاد از آن ها مصرف کنیم به شما معرفی شده است :

-میزان زیادی از چربی های سالم ( نزدیک ۸۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه! ) مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، کره طبیعی ، آجیل و دانه ها روغنی .

چربی ها بخش کلیدی دستورات غذایی رژیم کتوژنیک هستند . چراکه حالا منبع انرژی بدن چربی ها هستند و برای این که در طول مدت رژیم کتوژنیک احساس خستگی و ضعف نکنید به آنها نیازمندید .

-تمام سبزیجاتی که غیرنشاسته ای هستند . تا به حال به این فکر کرده اید که چطور می توانید در رژیم کتو سبزیجات را به وفور مصرف کنید بدون این که نگران افزایش کربوهیدرات دریافتی باشید ؟؟ محبوب ترین سبزیجاتی که می توانید در رژیم کتو مصرف کنید بروکلی ، مارچوبه ، خیار ، کدو ، کیل (kale) ، انواع کلم ها هستند .

-در حد تعادل باید پروتئین مصرف کنید. البته توجه داشته باشید پروتئین های کم کربوهیدرات یا بدون کربوهیدرات . مانند گوشت قرمز ارگانیک ، تخم مرغ رسمی ، آب قلم ، دل و جگر گوسفند و برخی از لبنیات پرچرب که ترجیحا ارگانیک باشند .







نمونه رژیم کتوژنیک و لیست غذاهای موجود در آن
اگر شما به تازگی با رژیم کتو آشنا شده اید احتمالا بزرگترین سوال شما این است که چه غذاهای کم کربوهیدرات و پرچربی را می توانید مصرف کنید که در این رژیم مجاز باشد . نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که درصد بالایی از کالری های دریافتی در رژیم کتوژنیک از چربی ها تشکیل می شود و در مرحله بعد پروتئین ها قرار می گیرند و کربوهیدرات ها حتی سالم ترین آنها مانند غلات کامل و … به شدت محدود می شوند .





مرور کلی رژیم کتوژنیک
-نسبت دقیق مواد مغذی توصیه شده در رژیم کتو ( اندازه گیری کربوهیدرات ها در مقابل چربی ها و پروتئین ها ) بسته به هدف افراد ، قد ، وزن ، سن ، وضعیت فعلی سلامت و سطح فعالیت بدنی متغیر و متفاوت است .



-در تاریخچه رژیم کتوژنیک محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها به ۲۰-۳۰ گرم در روز می رسد . البته این مقدار برای کربوهیدرات خالص است . منظور از کربوهیدرات خالص این است که میزان کل کربوهیدرات را از گرم فیبر کم کنید . چراکه فیبر ها جذب نمی شوند و به عبارت دیگر : کربوهیدرات خالص = گرم فیبر – کل کربوهیدرات.



-در حالت سخت گیرانه رژیم کتوژنیک چربی ها معمولا حدود ۷۰-۸۰ درصد کل کالری روزانه ، پروتئین حدود ۱۵-۲۰ درصد و کربوهیدرات حدود ۵ درصد است . با این حال یک رویکرد متعادل و میانه رو گزینه مناسبی برای اکثر افراد است که به آنها کمک می کند راحت تر با رژیم کتوژنیک کنار بیایند .



-نکته ای که رژیم کتوژنیک را از سایر رژیم های کم کربوهیدرات دیگر جدا می کند این است که پروتئین جای کربوهیدرات را نگرفته است . دلیل امر این است که بدن می تواند در برخی موارد پروتئین را به گلوکز تغییر دهد . این بدین معناست که اگر شما میزان زیادی در مراحل اولیه رژیم کتو پروتئین مصرف کنید ، سرعت انتقال بدن شما به مرحله کتوز کاهش می یابد .



-پروتئین دریافتی روزانه باید بین ۱ تا ۱٫۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما باشد . (وزن ایده آل شما نه وزن فعلی )



-نکته مهم دیگری که در رژیم کتوژنیک نباید آن را فراموش کنید مصرف آب به اندازه کافی می باشد .هیدراته ماندن بدن شما مانع بروز حالت خستگی و ضعف و مشکلات هضم می شود . همچنین از بروز اشتهای کاذب جلوگیری می کند و به بدن شما در فرآیند سم زدایی کمک می کند .



-رژیم کتوژنیک در دو حالت سخت گیرانه و متعادل می تواند اجرا شود ، در رژیم کتوژنیک اصلاح شده برای خانم ها ترکیبی از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی آلکالاین و رژیم کتوژنیک استفاده می شود که نتایج آن در کاهش وزن بسیار چشم گیر بوده است.

امضای کاربر : رژیم لاغری ، تناسب اندام ، کاهش وزن
سه شنبه 04 اردیبهشت 1397 - 23:40
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ