فیبر و اهمیت آن در درمان بیماری های نشیمنگاهی مانند بواسیر یا هموروئید/ونک لیزر
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
فیبر و اهمیت آن در درمان بیماری های نشیمنگاهی مانند بواسیر یا هموروئید/ونک لیزر
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی بواسیر ( هموروئید)-33فیبر و اهمیت آن در درمان بیماری های نشیمنگاهی مانند بواسیر یا هموروئید/ونک لیزر

تعداد بازدید : 239
نویسنده پیام
halime70 آفلاین


ارسال‌ها : 92
عضويت : 26 /7 /1397
فیبر و اهمیت آن در درمان بیماری های نشیمنگاهی مانند بواسیر یا هموروئید/ونک لیزر
فیبر غذایی یا فیبر خوراکی موادی هستند که بدن انسان قادر به هضم آنها نمی باشد ولی موجب تسهیل در هضم غذا و بهبود در عملکرد دستگاه گوارش خواهد شد.


فیبر ها به دو دسته محلول و نامحلول تقسیم بندی می شود. مصرف فیبر باعث کاهش خطر بروز بیماری هایی نظیر دیابت، بیماری های قلبی و سرطان کولون می گردد. فیبر محلول در کاهش چربی و قند خون و فیبرهای نامحلول در کاهش احتمال یبوست، سرطان روده و برخی اختلالات دیگر مؤثر است.
درمان یبوست با غذاهای فیبرداریبوست یا خشکی مزاج بیمار گوارشی است که در طی آن مدفوع سفت شده و به سختی در روده حرکت کرده و از مقعد خارج می شود. مهمترین علت ایجاد یبوست رژیم بدون فیبر و کم آبی بدن است زیرا همان طور که ذکر کردیم فیبر در دستگاه گوارش انسان هضم نمی شود، در نتیجه مدفوع حاوی فیبر آب زیادی را جذب کرده و در روده بزرگ متورم می شود و به صورت توده ای مرطوب در می آید. این توده به راحتی در روده حرکت کرده و آسان تر از مقعد خارج می شود، به همین علت می توان گفت فیبر نقش مهمی را در درمان بیماری یبوست دارد.
بی شک فیبر غذایی در درمان یبوست موثر است اما اشخاصی که مصرف فیبر بسیار کمی داشته و قصد دارند برای درمان یبوست خود، مصرف این ماده را به رژیم غذایی خود بیافزایند، ممکن است در ابتدا با مشکلاتی مثل نفخ مواجه شوند، این اشخاص لازم است، فیبر را به تدریج و در ابتدا به میزان کمی به رژیم غذایی خود بیافزایند.و طی چندین ماه میزان مصرف فیبر خود را به 25 گرم در روز برسانند.
نقش فیبر در سلامتیمهمترین فواید فیبر غذایی برای سلامتی به این شرح است :
بهبود دستگاه گوارش
فیبر غذایی به سبب افزایش حجم مدفوع و تنظیم فعالیت آن، به بهبود دستگاه گوارش کمک می کند.عبور مدفوع نرم و حجیم، نه تنها در بهبود کیفیت زندگی موثر است بلکه در سلامت کولورکتال نیز موثر است. همچنین مصرف این ماده در پیشگیری از برخی بیماری های دستگاه گوارش نظیر بواسیر و دیورتیکولوز ( کیسه های کوچک و دردناک بر روی روده ) موثر است زیرا مصرف این ماده غذایی احتمال ابتلا به یبوست که یکی از علل اصلی ایجاد بواسیر است را به شدت کاهش خواهد داد.
سلامت قلب
یکی از فواید این ماده بهبود سلامت قلب از طریق کاهش کلسترول خون است، زیرا که فرآیند هضم نیازمند اسید صفراوی است و این اسید با کلسترول ساخته می شود زمانی که فرآیند هضم به درستی انجام گیرد،کبد کلسترول را از خون میکشد تا اسید بیشتر تولید کند به همین طریق میزان کلسترول بد خون کاهش پیدا می کند.
تنظیم قند خون
تحقیقات نشان داده است، مصرف فیبر میزان گلوکز قند خون را کاهش میدهد. در واقع افزایش مصرف فیبر غذایی، میزان گلوکز خون را در طول آزمایش استاندارد قند خون ( ناشتا ) کاهش داده است.
کاهش وزن
شاید عده زیادی از افراد ندانند که مصرف فیبر های حلال و غیرحلال می تواند به میزان زیادی در کاهش وزن شان موثر باشد، زیرا این مواد بسیار سیر کننده هستند و این امر به این علت است که حجم زیادی از معده را اشغال نموده و مقدار زیادی از آب را به خود جذب می کنند در نتیجه موجب احساس سیری می شوند.پس فرد به طور طبیعی میزان غذای کمتری خورده و لاغر می شود.

امضای کاربر : https://partoclinic.com/
سه شنبه 02 مهر 1398 - 17:17
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ