فیبر چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
فیبر چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی تبیین شایعات (انجام بعضی کارها... آری یا نه؟!)فیبر چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟

تعداد بازدید : 12
نویسنده پیام
nmoein آفلاین


ارسال‌ها : 6
عضويت : 3 /12 /1400
فیبر چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟
فیبر چیست؟
فیبر در معنای ساده نوعی کربوهیدرات خاص است که در برخی مواد خوراکی از جمله سبزیجات و حبوبات وجود دارد. به طور کلی فیبر به راحتی هضم نمی شود اما سبب تامین سلامتی بدن شده و می تواند کمک زیادی به دستگاه گوارش کند.
فیبر دارای دو نوع محلول و غیر محلول بوده که نوع محلول آن در آب حل شده و به شکل ژله در می آید. نوع غیر محلول این کربوهیدرات در بدن به راحتی از دستگاه گوارش عبور کرده و به نوعی کمک کننده به حرکات روده ای و خارج کردن مواد اضافه تلقی می شود.
منبع: کلینیک نشیمنگاه
فواید استفاده از فیبر در غذا
فیبر یک کربوهیدرات مورد نیاز بدن است که فقدان آن موجب مشکلاتی در دستگاه گوارش افراد می گردد. برای مثال همانطور که گفته شد فیبر غیر محلول به عنوان یک حجیم کننده یا کمک کننده به غذای درون دستگاه گوارش عمل کرده و حرکات روده ای را تسریع می بخشد. همین امر باعث درمان یبوست شده و از بروز دیگر بیماری های ناشی از یبوست چون شقاق یا بواسیر جلوگیری می کند.
مواد غذایی سرشار از فیبر
به طور کلی فیبر در اکثر مواد غذایی به چشم می خورد و می توان به صورت طبیعی از آن استفاده نمود. سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات از دسته فیبر های موجود هستند که می توان از آن بهره مند شد.

رژیم فیبر و میوه
میوه ها از خوش خوراک ترین مواد غذایی هستند که معمولا همه افراد و کودکان آنها را دوست دارند. بنابراین اگر قصد تامین انواع ویتامین ها و فیبر مورد نیاز بدن را دارید می توانید از میوه ها استفاده کنید.
برخی از میوه های مناسب که می توانید در برنامه رژیم پر فیبر خود قرار دهید عبارت اند از:

انجیر خشک
تمشک
سیب
موز
گلابی
گیلاس
خرما
آواکادو
رژیم سرشار از فیبر با سبزیجات
سبزیجات از دیگر منابع حاوی فیبر هستند که به صورت طبیعی می توانید از آنها استفاده کنید. به طور کلی مصرف سبزیجات در کنار وعده های غذایی کمک به هضم غذا داشته و فیبر مورد نیاز بدن را تامین می نمایند. علاوه بر آن مقدار فیبر موجود در آنها حرکات روده ای را بهبود بخشیده شما را از یبوست دورنگه میدارد.
برخی از سبزیجات مناسب:

اسفناج
لوبیا سبز
کلم
هویج
کاهو
کلم بروکلی

سه شنبه 16 فروردین 1401 - 14:33
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ