چگونه فشار خون بالا (قاتل خاموش) را پایین بیاوریم؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
چگونه فشار خون بالا (قاتل خاموش) را پایین بیاوریم؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی درمان فشار خون بالا-183.1چگونه فشار خون بالا (قاتل خاموش) را پایین بیاوریم؟

تعداد بازدید : 16
نویسنده پیام
niaz آفلاین


ارسال‌ها : 10
عضويت : 17 /2 /1401
چگونه فشار خون بالا (قاتل خاموش) را پایین بیاوریم؟
فشارخون بالا یا پرفشار خون زمانی پیش می‌آید که فشارخون پمپ شده در شریان‌ها بیشتر از حد معمول باشد. این بیماری شایع است ولی ازآنجایی‌که در بسیاری از موارد بیمار از مشکل خود ابراز بی‌اطلاعی می‌کند به فشارخون بالا لقب قاتل خاموش داده شده است.وقتی فشار بالا می‌رود قلب را وادار به کار سخت‌تر می‌کند. هر چقدر سن بالاتر می‌رود، احتمال ابتلا به فشارخون بالا نیز بالا می‌رود. با گذشت زمان، فشارخون بالا کنترل نشده اغلب منجر به مشکلات جدی سلامتی (بیماری قلبی، سکته مغزی، و بیماری کلیوی) می‌شود.
علائم فشارخون بالا چیست؟در اغلب مبتلایان به فشارخون بالا هیچ علامتی وجود ندارد. در واقع افرادی که فشارخون بالا دارند علی‌رغم امکان آسیب ناشی از فشارخون بالا به قلب، کلیه‌ها، چشم‌ها، مغز و گردش خون ممکن است متوجه آن نباشند و آن را احساس نکنند. شما می‌توانید سال‌ها پرفشاری خون داشته باشید و ندانید. ولی یکبار که معاینه شوید و پزشک به شما بگوید فشارتان بالا رفته متعجب بپرسید پس چرا من نفهمیدم؟!این مسئله لزوم اندازه‌گیری فشارخون به‌صورت ادواری و در معاینات معمول را مشخص می‌کند. افراد مبتلا به فشارخون بالا ممکن است این علائم را تجربه کنند.

  • سردرد

  • تاری دید

  • سرگیجه

  • تنگی نفس


چگونه فشار خون را پایین بیاوریم؟به نمک نه بگوییدمقدار مصرف نمک را در برنامه غذایی خود کم کنید. سدیم موجود در نمک باعث احتباس مایعات در بدن، بالارفتن حجم کار قلب و افزایش فشارخون می‌شود.مقدار سدیم دریافتی روزانه را به سطح کمتر از ۱۵۰۰ میلی‌گرم در روز برسانید. برای این کار لازم است به برچسب اطلاعات غذایی روی مواد غذایی بسته‌بندی شده دقت بیشتری داشته باشید. غذاهای فرآوری شده از جمله اقلام پر سدیم در بین مواد خوراکی هستند.خوردن آجیل و مغزهای بو داده، انواع شور و ترشی‌ها، سوسیس و کالباس، دوغ، کنسرو سبزیجات و حبوبات یا کنسرو تن ماهی همگی مقدار سدیم زیادی را به بدن وارد می‌کنند.کشک و پنیر پرنمک هم بهتر است از برنامه غذایی حذف و به جای آنها نوع بدون نمک جایگزین شود.
استرس نداشته باشیداسترس فشارخون را بالا می‌برد. اما هنوز مدارکی دال بر اثر استرس در بالا نگه داشتن فشار در دراز مدت وجود ندارد. برای کنترل استرس بهتر است عادات غلط مانند رژیم غذایی ناسالم، مصرف الکل و سیگار را ترک کنید. همه این عادات با فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی در ارتباط‌اند.
استرس یکی از موضوعاتی است که رد پای آن در بسیاری از بیماری‌ها و شرایط دیده می‌شود. در سال‌های اخیر، استرس در جوامع مختلف تشدید شده و جزئی از زندگی امروز به‌حساب می‌آید.
وزنتان را کم کنیدچند کیلو اضافه‌وزن به قلب شما فشار می‌آورد و شانس فشارخون بالا را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، رژیم‌های غذایی کاهش فشارخون روی کاهش انرژی دریافتی تمرکز ویژه‌ای دارند. شما می‌توانید مصرف غذاهای چرب و قند اضافی را با افزودن میوه، سبزی، مواد پروتئینی کم‌چرب، و فیبر در رژیم غذایی خود کاهش دهید. حتی کاهش وزن ۵ کیلویی هم می‌تواند اثرات چشمگیری داشته باشد.نوشیدنی‌های حاوی الکل را کم کنیدالکل زیاده از حد می‌تواند باعث بالارفتن فشارخون شود. برای همین لازم است نوشیدنی الکلی را کم کنید.
مصرف بیش از حد نوشیدنی کافئین‌دار ممنوعکافئین در مقدار کم مشکلی ایجاد نمی‌کند و شما می‌توانید هر روز یک تا دو فنجان قهوه میل کنید. بالابردن فشارخون در مورد کافئین به‌صورت موقتی است و هنوز ارتباط کافئین با فشارخون بالا به‌صورت قطعی اثبات نشده است.
در اغلب موارد واریس یک مشکل ارثی است. همه مبتلایان به فشارخون، واریس نمی‌گیرند ولی واریس به‌عنوان یک علامت در بیماران فشارخونی شناخته می‌شود.


در صورتی که در ارتباط با فشار خون بالا در کودکان و زنان باردار نیز کنجکاو هستید ادامه این مطلب را در مقاله چگونه فشار خون را پائین بیاوریم؟ در وب‌سایت دکتر مهرداد اقدسی متخصص واریس مطالعه کنید.

یکشنبه 08 خرداد 1401 - 19:17
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ