زگیل تناسلی در زنان
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
زگیل تناسلی در زنان
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی عضلات،اسکلت و اندام ها -210-زگیل تناسلی در زنان

تعداد بازدید : 112
نویسنده پیام
nyushagholami آفلاین


ارسال‌ها : 351
عضويت : 14 /5 /1399
محل زندگي : tehran
سن : 22
زگیل تناسلی در زنان
باعث 90 درصد سرطان های مربوط به دستگاه تناسلی زنان و رحم ویروس اچ پی وی HPV و عدم درمان به موقع آن است. این زائده ها اکثرا بدون علائم هستند به همین دلیل باید زنانی که از نظر جنسی فعال هستند سالی یک بار تست اچ پی وی یا پاپ اسمیر انجام دهند که سلامت رحم آنها توسط متخصص زنان چک شود.
از زمان ابتلا به ویروس تا ظاهر شدن زائده ها زمان مشخصی وجود ندارد و ممکن است از دو هفته یا دو سال طول بکشد. این زگیل های تناسلی می توانند در هر قسمت از دستگاه تناسلی که در تماس قرار می گیرند ظاهر شوند مانند کشاله ران، بیرون و داخل واژن یا مقعد.
از علائم رایج این زائده ها داخل اندام تناسلی زنان می توان به خونریزی بعد از رابطه جنسی یا همراه با درد و سوزش اشاره کرد.
زگیل تناسلی در مردان
همانند زنان ، در مردان هم علت ایجاد زائده های دستگاه تناسلی ویروس اچ پی وی می باشد. این بیماری معمولا بین افراد همجنس گرا رایج است که به شکل زگیل تناسلی مقعدی خودش را نشان می دهد. این زائده ها در صورتی که درمان نشده باقی بمانند، باعث ابتلا به سرطان مقعد یا آلت تناسلی می شوند.
زگیل تناسلی می تواند به شکل تکی یا خوشه ای مانند گل کلم به وجود بیاید. متاسفانه امروزه آزمایش دقیقی برای تشخیص زگیل تناسلی در مردان وجود ندارد. با این حال برخی از پزشکان تست های مربوط به DNA یا آزمایش خون را برای تشخیص احتمالی ویروس اچ پی وی تجویز می کنند.
علائم
نشانه ها و علائم زگیل تناسلی بارز است. شایع ترین آن همان زائده های گوشتی به رنگ پوست یا تیره تر در ناحیه تناسلی مردان و زنان است. معمولا زگیل های مقعدی از این نوع ممکن است با بیماری بواسیر در مرحله ابتدایی آن اشتباه گرفته است. زیرا برخی علائم مشابه دارند. نشانه های زگیل تناسلی عبارتند از:

  • خارش و سوزش مجرای ادراری یا داخل اندام تناسلی

  • خونریزی در صورت خراش خوردن یا خاراندن

  • داشتن شکل اسکین تگ و گوشتی

  • ترشحات غیر طبیعی از واژن یا آلت تناسلی

  • درمان زائده های دستگاه تناسلی
    زمانی که مردان و زنان به این زائده های مسری مبتلا می شوند، معمولا راه های زیادی را برای درمان امتحان می کنند. اما باید این نکته را هم بدانید که هر راه درمانی مناسب این زائده ها نیست و ممکن است احتمال گسترش آنها یا بدتر شدن درد و سوزش وجود داشته باشد.
    بهترین روش امروزه کرایو یا همان فریز زگیل ها و لیزر پرتوان CO2 می باشد. تفاوت لیزر با کرایو در این است که اشعه لیزر از ریشه زائده ها را می سوزاند در حال که کرایو فقط سطحی آنها را نابود می کند. کرایو زگیل ها با استفاده از نیتروژن مایع انجام می شود.
    بواسیر چیست؟
    هموروئید چیست؟ بیماری بواسیر یا هموروئید نوعی بیرون زدگی مقعدی است که در اثر ملتهب شدن سیاهرگ های اطراف مقعد یا داخل کانال رکتوم به وجود می آید. معمولا حدود نیمی از بزرگسالان بالا 50 سال به دلیل سبک زندگی خود علائم هموروئید را تجربه کرده و به آن مبتلا می شوند. از مهم ترین علائم آن می توان به یبوست، خون در مدفوع، خارش و… اشاره کرد.
    منبع مقاله درمان زگیل: https://noandish.com

    چهارشنبه 26 مرداد 1401 - 16:25
    وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



    برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



    تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ