مواد غذایی ضروری برای کارکرد مناسب مغز
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
مواد غذایی ضروری برای کارکرد مناسب مغز
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی روانشناسی و مشاورهمواد غذایی ضروری برای کارکرد مناسب مغز

تعداد بازدید : 56
نویسنده پیام
vianclinic آفلاین


ارسال‌ها : 16
عضويت : 20 /9 /1401
مواد غذایی ضروری برای کارکرد مناسب مغز
نقش تغذیه در افسردگی بسیار مهم است و می‌تواند به خوبی رابطه تغذیه و افسردگی را به نمایش بگذارد. به همین دلیل مصرف مواد غذایی ضروری که برای کارکرد درست مغز و روان مفید است، باید جدی گرفته شود. از جمله مهم‌ترین مواردی که می‌توان به عنوان نقش تغذیه در مهار افسردگی از آن‌ها نام برد، موارد زیر هستند:
ویتامین‌ها
یکی از مهم‌ترین مواد مغذی که در سلامت روان افراد تاثیرگذار است، ویتامین‌ها هستند.کمبود برخی ویتامین‌ها در بدن می‌تواند خلق‌وخو را تغییر دهد و کارکردهای مغز را تهدید کند.
کمبود ویتامین D در ابتلای افراد به مشکلات روانشناختی مانند افسردگی، اختلال‌های خلقی و شناختی تاثیرگذار است و در بسیاری از موارد حالات افسردگی از کمبود ویتامین دی ناشی می‌شوند. بنابراین خوردن غذاهایی مانند ماهی و زرده تخم‌مرغ به عنوان غذای مناسب برای ضد افسردگی معرفی می‌شوند.
کمبود ویتامین B در بدن هم به کاهش سطح انرژی و افسردگی منجر می‌شود.
کربوهیدرات و قندها
از دیگر غذاهای مفید ضد افسردگی که رابطه تغذیه و افسردگی را به خوبی نشان می‌دهند، می‌توان به کربوهیدرات‌ها اشاره کرد. مغز انسان برای بهبود عملکرد خود و تامین انرژی به گلوکز نیاز دارد. این نیاز مغز با مصرف کربوهیدرات‌ها مانند میوه‌ها، سبزیجات، نان و سبوس و همچنین حبوبات تامین می‌شود.
مصرف کربوهیدرات باعث تولید نوعی ماده به نام سروتونین در بدن می‌شود که مسئول به وجود آوردن احساس خوب در افراد است. این نوع کربوهیدرات‌های طبیعی به کندی تبدیل به گلوکز می‌شوند و این اتفاق باعث رسیدن جریان‌های پایدارتر و منظم‌تر سوخت به مغز می‌شود.
آب
مهم‌ترین رژیم غذایی مناسب برای درمان افسردگی که به خوبی رابطه تغذیه و افسردگی را بیان می‌کند، آب است. افرادی که مقدار بیشتری آب در طول روز می‌نوشند، بسیار کمتر از افرادی که این ماده را در رژیم غذایی خود ندارند، به افسردگی مبتلا می‌شوند.
کم آبی بدن، حتی اگر خفیف باشد، موجب بروز مشکلات خلقی و حتی ضعف تمرکز می‌شود. بنابراین بهتر است در طول روز بین 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.
اسیدهای چرب
نوع دیگر از تغذیه مناسب ضد افسردگی اسیدهای چرب هستند که مقدار زیادی از اسید آمنه چرب امگا3 و امگا6 را در خود دارد. این اسیدهای چرب برای بدن بسیار مهم هستند که بدن انسان قادر به ساختن آن‌ها نیست. بنابراین باید آن را با مصرف مواد غذایی تامین کند.
اسیدهای چرب از جمله مواد غذایی نشاط آور و ضد افسردگی هستند که مصرف اندازه آن‌ها می‌تواند به خوبی جلوی بیماری‌های روحی و مشکلات روانی را بگیرد.
توجه به رژیم غذایی به خوبی می‌تواند رابطه تغذیه و افسردگی را به سمت مثبت و مفید هدایت کند. زمانی که افراد رژیم غذایی مفیدی را مصرف می‌کنند، به کارکرد بهتر سلول‌های مغزی خودشان کمک کرده‌اند. به این صورت به میزان زیادی از بروز افسردگی جلوگیری می‌کنند.

روانشناس خوب در تهران

سه شنبه 13 دی 1401 - 09:48
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
naarijeh آفلاین


ارسال‌ها : 3
عضويت : 13 /2 /1403
پاسخ : 1 RE مواد غذایی ضروری برای کارکرد مناسب مغز :
من برای شرکتمون دنبال غذایی مناسب برای پرسنل بودم که با ناریجه مواجه شدم فکر نمیکردم یک کترینگ انقدر به فکرسلامتی مردم باشه و توضیحات کامل درباره هر وعده غذایی بده واقعا که من خیلی خوشم اومد.

پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 13:27
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ