علت ایجاد مولوسکوم های تناسلی چیست؟
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
علت ایجاد مولوسکوم های تناسلی چیست؟
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلی مغز / حافظه -130-علت ایجاد مولوسکوم های تناسلی چیست؟

تعداد بازدید : 14
نویسنده پیام
nyushagholami آفلاین


ارسال‌ها : 354
عضويت : 14 /5 /1399
محل زندگي : tehran
سن : 22
علت ایجاد مولوسکوم های تناسلی چیست؟
این توده های آبکی تناسلی توسط ویروس مولوسکوم سرایتی (MCV) ایجاد می شود که یک ویروس بسیار مسری است که از طریق تماس مستقیم پوست به پوست یا تماس با اشیاء آلوده پخش می شود. این ویروس می تواند از طریق فعالیت جنسی از جمله رابطه جنسی مقعدی، واژینال یا دهانی منتقل شود. همچنین می تواند از طریق اشتراک حوله، لباس یا سایر وسایل شخصی با فرد آلوده سرایت کند.

در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند افراد مبتلا به HIV/AIDS یا تحت شیمی درمانی، شایع تر است. همچنین ممکن است در کودکان و بزرگسالانی که در غیر این صورت سالم هستند نیز رخ دهد.

ویروس از طریق زخم های باز یا ساییدگی های کوچک وارد پوست می شود و باعث ایجاد برجستگی ها یا ضایعات برجسته بر روی پوست می شود. این برجستگی ها حاوی ویروس هستند و می توانند به راحتی از طریق تماس مستقیم به سایر نقاط بدن یا افراد دیگر سرایت کنند.
آیا مولوسکوم آبکی همان زگیل تناسلی است؟

خیر. مولوسکوم آبکی و زگیل تناسلی دو عارضه پوستی متمایز هستند که توسط ویروس های مختلف ایجاد می شوند. اما ممکن است از نظر ظاهر شبیه به هم باشند. در اینجا تفاوت آنها را میبینیم:

مولوسکوم تناسلی: مولوسکوم آبکی یک عفونت ویروسی پوستی است که توسط ویروس molluscum contagiosum (MCV) ایجاد می شود. مشخصه آن برجستگی های کوچک، گوشتی یا مرواریدی با گودی یا فرورفتگی مرکزی است. این برجستگی ها می توانند در هر جایی از بدن از جمله ناحیه تناسلی ظاهر شوند و معمولاً بدون درد هستند اما ممکن است خارش یا تحریک شوند.
زگیل تناسلی: زگیل تناسلی که به عنوان condylomata acuminata نیز شناخته می شود، توسط سویه های خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی اچ پی وی (HPV) ایجاد می شود. زگیل تناسلی به صورت برجستگی های گوشتی رنگ و برجسته یا دسته ای از برجستگی ها در ناحیه تناسلی و زگیل مقعد ظاهر می شود. آنها می توانند از نظر اندازه و بافت متفاوت باشند و ممکن است باعث خارش، سوزش یا ناراحتی شوند. زگیل تناسلی نیز بسیار مسری است و در درجه اول از طریق تماس جنسی منتقل می شود.
کلینیک مهنا | مولوسکوم تناسلی

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 12:12
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ